Digital mottagning KattegattklinikenLänka dig vidare till vår digitala mottagning via bildlänken ovan till Praktikertjänst24.

 

Nu kan du kontakta oss digitalt!

Från och med torsdag den 5 september kan du kontakta oss digitalt, då drar vi igång tjänsten Praktikertjänst24. Du chattar med Kattegattklinkens personal från din mobil, dator eller surfplatta. Du får en medicinsk bedömning av dina besvär och råd om behandling. Du kan få ett recept om din läkare bedömer att det behövs. 

Digital mottagning

  • Du behöver endast internetuppkoppling och Bank-ID
  • Vårdkontakt digitalt via chatt
  • Behöver du komplettera med ett fysiskt besök kan vi boka in dig
  • Tjänsten är för dig som är listad på vårdcentralen 

När du är inloggad får du svara på ett antal frågor, på samma sätt som när du besöker vårdcentralen. Det är viktigt att du svarar så noggrant som möjligt. Vi gör vår bedömning baserat på dina svar och återkommer till dig med en bedömning så fort som möjligt. Svarstiden är vanligtvis inom två timmar under tjänstens bemanning vardagar 08.00-15.00.

Om det behövs ett provsvar för att kunna göra en bedömning sker provtagningen på vårdcentralen på samma sätt som vid ett fysiskt besök. När svaren på dina prover har kommit in fortsätter du dialogen med oss digitalt eller fysiskt.

Alla besvär går tyvärr inte att lösa digitalt. Om vi bedömer att ett fysiskt möte behövs, hjälper vi dig att boka en tid på vårdcentralen. Där får du får fortsatt hjälp.

Vad kostar det?

Besök som resulterar i ett fullföljt läkarbesök via chatt eller video kostar som ett vanligt läkarbesök hos vårdcentralen: 200 kr. Vid ärende som sjuksköterska hanterar via chatt eller video kostar ett besök 100 kr, om det bedöms mer komplicerat än vanlig telefonrådgivning.

Ytterligare information finner du i Praktikertjänst24 under Kostnad och betalning.